Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ząbkowicach Śląskich informuje, iż w dniu 15 czerwca 2021 r. Rada Ministrów przyjęła rozporządzenie Ministra Rodziny i Polityki Społecznej zmieniające zasady naboru wniosków do rządowego programu ”Dobry Start” na rok szkolny 2021/2022.

 

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ząbkowicach Śląskich informuje, iż w dniu 15 czerwca 2021 r. Rada Ministrów przyjęła rozporządzenie Ministra Rodziny i Polityki Społecznej zmieniające zasady naboru wniosków do rządowego programu ”Dobry Start” na rok szkolny 2021/2022.

 

Składanie wniosków odbywać się będzie WYŁĄCZNIE W FORMIE ELEKTRONICZNEJ, a obsługą w pełni zautomatyzowanego procesu zajmie się ZAKŁAD UBZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH.

 

Rodziny zastępcze lub dyrektorzy placówek opiekuńczo – wychowawczych od 1 lipca 2021 r. mogą składać wnioski online:

•             przez portal informacyjno – usługowy Emp@tia,

•             przez bankowość elektroniczną,

•             przez portal PUE ZUS.

 

Wypłata świadczeń będzie odbywać się tylko w formie bezgotówkowej, na wskazany numer rachunku bankowego.

 

Od 1 lipca 2021 r. obsługą wniosków, przyznawaniem i wypłatą świadczeń zajmuje się ZUS. Dlatego wszystkie informacje o złożonym wniosku i świadczeniu będą dostępne na portalu PUE ZUS. Osoby, które nie mają jeszcze swojego profilu na PUE ZUS, mogą go założyć samodzielnie przez internet lub z pomocą pracownika ZUS – w naszej placówce, podczas e-wizyty, w czasie naszego dyżuru w innej instytucji.

ZUS wypłaci pieniądze tylko na konto bankowe wskazane we wniosku. Wypłata będzie realizowana:

  • do 30 września 2021 r. – na podstawie wniosków złożonych do końca sierpnia,
  • w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku – na podstawie wniosków składanych od września.

Aby ułatwić wypełnianie i składanie wniosku o świadczenie z programu Dobry Start przez rodziców, opiekunów prawnych oraz osoby sprawujące pieczę nad dzieckiem, na PUE ZUS udostępniliśmy intuicyjny kreator wniosków. Kreator krok po kroku prowadzi wypełniającego wniosek przez proces uzupełniania wymaganych danych i informacji.  

Każda osoba, która będzie potrzebowała wsparcia w złożeniu wniosku o świadczenie z programu Dobry Start może liczyć na pracowników ZUS. Pomoc można uzyskać:

  • na specjalnej infolinii pod numerem 22 290 22 02 (pn.–pt.) w godz. 8.00 –15.00
  • w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 7.00 –18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: cot@zus.pl,
  • we wszystkich placówkach ZUS  oraz podczas e-wizyty w ZUS,
  • w trakcie dyżurów pracowników ZUS w siedzibach urzędów miasta, gminy, Poczty Polskiej i KRUS (informacje o dyżurach dostępne na www.zus.pl).

 

Więcej informacji na https://www.zus.pl

 

Wnioski można składać do 30 listopada 2021 r.

""