Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
Menu
- Projekt RPO WD 2014-2020
- Regulamin PCPR
- Kadra
- Nabór pracowników
- Programy
- Strategie
- Sprawozdania
- Kandydaci na rodziny zastępcze
- Rodziny zastępcze
- Odpłatność za pobyt w pieczy
- Rodzinne Domy Dziecka
- Usamodzielnienia
- Domy Pomocy Społecznej
- Warsztaty Terapii Zajęciowej
- Interwencja Kryzysowa
- Pomoc prawna i psychologiczna
- Poradnictwo specjalistyczne
- Dofinansowanie ze środków PFRON
- Aktywny Samorząd
- Projekty EFS
- Konsultacje społeczne
- Powiatowa Społeczna Rada ds. Osób Niepełnosprawnych
- Pomoc osobom pokrzywdzonym przestępstwem
- Inspektor Danych Osobowych
- Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
- Biuletyn Informacji Publicznej
- Deklaracja Dostępności
Klauzula informacyjna
KLAUZULA INFORMACYJNA
O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
W związku z wejściem w życie z dniem 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych – dalej „RODO”, opubl. w Dz. Urz. UE L 119/1 z 4 maja 2016 r.), informujemy, że:
- Administratorem Pana(-i) danych osobowych jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ząbkowicach Śląskich (57-200) przy ulicy Bolesława Prusa 5, z którym można kontaktować się mailowo za pośrednictwem adresu: sekretariat@pcpr-zabkowiceslaskie.pl
- Inspektorem Ochrony Danych jest Sławomir Kozieł, z którym można kontaktować się mailowo za pośrednictwem adresu: iod@zabkowice-powiat.pl we wszelkich sprawach z zakresu realizacji obowiązku ochrony danych osobowych.
- Administrator danych osobowych przetwarza Pana(-i) dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa, zawartych umów oraz na podstawie wyrażonej przez Pana/Panią zgody.
- Pana(-i) dane osobowe przetwarzane będą w celu:
a) realizacji praw i obowiązków ustawowych Administratora danych osobowych,
b) realizacji umów,
c) niezbędnym do ochrony Pana(-i) żywotnych interesów lub innych interesów,
d) wykonywania zadań, realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej, powierzonej Administratorowi:
Realizowane zadanie |
Podstawa prawna |
Tworzenie warunków do powstawania i działania rodzin zastępczych, rodzinnych domów dziecka i rodzin pomocowych |
Ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej |
Organizowanie wsparcia osobom usamodzielnianym opuszczającym rodziny zastępcze, rodzinne domy dziecka oraz placówki opiekuńczo- wychowawcze |
|
Zapewnienie dzieciom pieczy zastępczej oraz realizacja powiatowych programów dotyczących rozwoju pieczy zastępczej |
|
Zapewnienie osobom dotkniętym przemocą w rodzinie miejsc w ośrodkach wsparcia oraz interwencji kryzysowej |
Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie |
Realizowanie programów służących działaniom profilaktycznym w zakresie promowania i wdrażania metod wychowawczych |
|
Podejmowanie działań zmierzających do ograniczenia skutków niepełnosprawności poprzez dofinansowywanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych |
Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych |
Podejmowanie działań zmierzających do ograniczenia skutków niepełnosprawności poprzez dofinansowywanie sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych |
|
Podejmowanie działań zmierzających do ograniczenia skutków niepełnosprawności poprzez dofinansowywanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze |
Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych |
Podejmowanie działań zmierzających do ograniczenia skutków niepełnosprawności poprzez likwidację barier architektonicznych |
|
Podejmowanie działań zmierzających do ograniczenia skutków niepełnosprawności poprzez dofinansowywanie kosztów tworzenia i działania warsztatów terapii zajęciowej |
e) w pozostałych przypadkach – wyłącznie na podstawie uprzednio udzielonej pisemnej zgody w zakresie i celu, wskazanym w tej zgodzie, w szczególności:
- Prowadzenia specjalistycznego poradnictwa;
- Przyznawania pomocy pieniężnej na usamodzielnienie oraz kontynuowanie nauki;
- Pomocy osobom mającym trudności w integracji ze środowiskiem;
- Szkolenia i doskonalenia zawodowego kadr pomocy społecznej;
- Doradztwa metodycznego dla kierowników i pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej.
- W związku z realizacją praw i obowiązków ustawowych Administratora danych osobowych, Pana(-i) dane osobowe mogą być udostępniane przez Administratora innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych, którymi mogą być:
- organy władzy publicznej praz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie tych organów na podstawie odpowiednich przepisów prawa,
- inne podmioty, upoważnione do odbioru Pana(-i) danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa,
- podmioty, które przetwarzają Pana(-i) dane osobowe w imieniu Administratora na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych
(tzw. podmioty przetwarzające).
- Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji w/w celów
z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach odrębnych, w tym przepisów archiwalnych. - W związku z przetwarzaniem Pana(-i) danych osobowych przysługują Panu(-i) następujące uprawnienia:
|
|
- dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane, - osoba, której dane dotyczą, cofnęła zgodę i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania, - osoba, której dane dotyczą, wnosi sprzeciw wobec przetwarzania i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania, - dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem, - dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie państwa członkowskiego, któremu podlega administrator, - dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego, |
-osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych, -przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania, -administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, - osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą, |
- przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody lub na podstawie umowy oraz - przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany, |
|
|
Urząd Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2 00-193 Warszawa tel. 22 531 03 00 fax. 22 531 03 01 Infolinia: 606-950-000 czynna w dni robocze od: 10.00 – 13.00 |
- Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w zakresie, ujętym przepisami prawa, do których podania jest Pan(-i) zobowiązany/zobowiązana, a w pozostałym zakresie jest dobrowolne, jednakże niepodanie danych będzie skutkowało odmową realizacji usług.
- Pana(-i) dane mogą być poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.
- Pana(-i) dane nie będą poddawane profilowaniu.
Powyższe zasady obowiązują od dnia 25 maja 2018 r.
Podstawa prawna:
- art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE